Sötgrisen söker

På senaste tiden har jag varit riktigt dålig på att skriva ner något om vår träning. Vi har ägnat oss åt en del cykling, fortsatt nötande på fotgående och kontakt - allt har dessutom gått riktigt bra, med förbättringar från gång till gång. Igår tog vi det ganska lugnt och tränade bara lite sök.


Dag: Måndag 12/5
Moment: Godissök.
Lite lätt sökande i skog.
Tid: 15min.
Plats: Djupviken.

Utvärdering: Jättekul! Det här ska vi köra vidare på nu när skogarna äntligen har tinat fram. Började med att knyta fast Leo och gå 20-30 meter ifrån. Godiset gömde jag bakom ett träd. Gick sedan tillbaka på Leo som luktade på min hand, fick kommandot och sköt sedan iväg som ett skott med trynet nerdykt i marken. Han grymtar som en gris när han söker, men söt är han och det tog inte lång tid innan han hittat alla bitar.

Att tänka på till nästa gång: Nästa gång ska vi göra det svårare, och lägga ett lite längre spår så han får nytta av nosen hela vägen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0