Träningsdagbok

Fr.o.m. idag tjuvar vi denna geniala idé av Sandra och startar en strukturerad träningsdagbok för att hålla lite mer koll på allt som görs och träningens utveckling.

Hela den här långa veckan jobbar jag kväll så vi hinner tyvärr inte med så mycket. Det blir mest promenader med husse då. Men vi har i alla fall hunnit med några minuters träning under morgonens promenad.



Dag: Tisdag 1/4

Moment: Linförighet.
Fotgående med tempoväxling.
Tid:
15 min.
Plats:

Utvärdering: Tidigare har Leo haft svårare för snabbt tempo, då han gärna dragit iväg istället. Idag var det tvärtom. Han skuttade på fint och höll sig bredvid mig med löst koppel. Då vi däremot saktade ner hann han inte riktigt med - drog först iväg och sedan tvärstannade då han uppmärksammat att jag börjat gå långsamt. Kontakten var bra - i början.

Att tänka på till nästa gång: Vi ska helt enkelt nöta vidare på samma sätt. Träna in kontakten så den sitter under hela momentet, istället för bara i början och lite då och då, så Leo också är mer uppmärksam då tempot tvärt saktas ner. Jag upprepar fortfarande kommando då tempot förändras. Men han hinner inte riktigt med, så vi ska nog backa och träna lite lugnare för att sedan öka svårigheten mer succesivt. Vändningar har vi inte börjat träna än, men det kommer då vi lärt oss ordentligt på rak sträcka.



Jag kan också glatt berätta att han verkar tycka om det nya fodret, RC 4800. Han är nu inte det minsta sugen på sitt gamla foder. Och Tomme gav honom igår fulla skålen med pedigree. (Glömde av att blanda i det nya, eller så var det jag som glömde nämna att det skulle blandas i?) Vilket resulterade i en fortfarande full skål på kvällen och en kurrande mage för Leo. Så fort han fick en halv skopa RC så åkte det ner med en himla fart. Men lite gammelfoder var fortfarande kvar i botten.

Nu håller vi bara tummarna för att han fortsätter äta så bra och att det inte bara är nytt och mumsigt just nu.

Mått och vikt idag:
Mank: 52 cm
Vikt: 28 kg

Kommentarer
Postat av: Hea

Härligt att han gillar det nya fodret! Mina vovvar gillar också RC's foder, eller jämthunden äter ju i princip allt! Dock har dom varit på ris-diet i 2 dagar nu p.g.a att dom allihopen lyckats sätta i sig något som gjort dom dåliga i magen på någon av bus-promenaderna vi varit ut på. (Lätt hänt på våren då allt "snusk" tinar fram och det ses som en guldgruva för dom!)

Du får jättegärna höra av dig då du är i närheten av Umeå ifall du har lust att fota mina "små" ;D . Kanonbra idé med träningsdagbok!

2008-04-03 @ 10:43:03
URL: http://www.metrobloggen.se/hea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0