Elaka matte

Jag har just råkat klippa Leo i pulpan för första gången någonsin. På första klon också! Tur att jag har så cool hund så han ändå lät mig klippa ner alla resterande efter det. Han ställde sig upp, snurrade två varv så han blodade ner halva golvet, lade sig sedan igen. Lugnt och fint och viftandes på svansen precis som ingenting. Han är en klippa! Och en papperstuss gjorde susen.

Från och med nu har jag lärt mig att värma upp varje gång på de vita snälla klorna. Inte på en svart!



Kommentarer
Postat av: Anna & Wince

Usch vad trist att klippa i pulpan, men vilken tur att du har en sån duktig hund! ;-)



Wincent har fått för sig nu på senaste tiden att det är livsfarligt att klippa klor, trots att jag aldrig klippt i pulpan (hittills iaf)! Knäpphund.. mummelmutter..



Jo jag gillade verkligen den bilden skarpt! ;-)



Haha, jo jag känner igen det där.. Man är så fokuserad på en sak när man tränar, så man glömmer av allt annat. ;-)

Vi ska försöka ta tag i lydnadsträningen vi också ordentligt igen, men ja... Man har ju så mycket annat också.. Hehe.



Men spår.. Ja.. Det ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Det är ju så himla kul! Och just att få se Wincent i sitt esse när han får jobba med det han älskar..;-) Svårslaget..

Dock tar det ju sin lilla tid och planering. Iaf viltspår, när man ska tina blod och klövar och hitta rätt ställe i skogen osv osv.

Personspår är ju lite enklare och smidigare, går att lägga lite när som helst och var som helst.



Wincent gillar båda. Bara han får spåra så är han glad..;-p Men det är ändå nåt speciellt med viltspår.



Tack så mycket för lyckönskningar!

Hoppas verkligen det ska gå vägen..;-)

2008-05-06 @ 00:20:58
URL: http://www.wince.se
Postat av: Anna & Wince

Tack så mycket för grattulationer!

Du må tro att jag är glad och stolt nu! :-D

Svävar fortfarande som på små moln här hemma över den lyckade debuten..;-)

2008-05-09 @ 23:59:06
URL: http://www.wince.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0