Det hände igen!

Någon kanske minns att jag och Leo en gång problemfritt passerat en gubbe och hans tvä hundar. En Golden och en liten terrier. Vi mötte denna trio igen igår kväll. Terriern morrade igen. Och Leo passerar klockrent, vred bara lite på huvudet och struttade vidare. Med andra ord stämde det sistnämnda, träningen har gett resultat!

Denna gången hälsade gubben och jag på varandra. Och vanligtvis blir Leo som tokig av hälsande människor. Då vill ju hann också springa fram och säga hej förstås. Men nu hade han väl ögonen på något annat :) Bra gick det i alla fall! Det där lilla gänget är perfekta att möta på promenaderna!

Om jag ska vara ärlig så ler jag ganska stort inombords då andra hundar drar/morrar åt Leo. På något sätt känns det bättre att för en gångs skull inte själv vara den som står stadigt och med båda händerna i fast grepp om kopplet. Och även förutom med just de här tre så känns det som att möten på senaste tiden bara gått bättre och bättre.

Leo ligger på + nu!


Vi är nu också i process att byta foder till Royal Canin 4800, som innehåller lite mer fett och protein. Han får 50/50 i några dagar så han vänjer sig lättare. Hoppas bara att det faller vår kräsna knähund i smaken! Jag får återkomma senare med rapport över hur det går.

image42

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0