Arg gubbe med arg hund

Var just på väg in efter träning med långlina. Och en gubbe med väldigt "ivrig" schäfer kommer och går samma väg bakom oss. Så fort jag upptäcker dem börjar jag samla ihop linan för att få den kortare och ta Leo intill mig. Självklart blir Leo leksugen och börjar dra mot schäfern viftandes på svansen. Schäfern ser inte lika sugen ut på att leka utan flåsar och drar som en oxe. Och gubben får kämpa lika hårt för att den inte ska springa framåt.

Han ser alltså att jag står och försöker så snabbt som möjligt korta linan och att jag inte nått fram till Leo än. Ändå fortsätter han att gå framåt mot oss! Och så skriker han åt mig "Men förhelvete, dra in hunden!!!"

Och gud förbannat vad jag hade lust att skrika tillbaka "Men förhelvete, sluta dra mot oss med din egen hund gubbjävel!" Men sånt säger man ju inte...... Istället svarade jag bara "Som du ser så håller jag i linan och jag är på väg!" Sen ropade jag "Kom" till Leo och gick vidare, surt mumlande för mig själv.

Det finns nog inget mer tröttsamt än de som är otrevliga och skäller på andra och dessutom inte gör ett skit bättre själva. Gaaaahh!!!! Var bara tvungen skriva av mig.


För övrigt gick träningen super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0