Tasspedikyr

Idag ångrar jag att vi inte tog med oss kameran, då faktiskt husse också följde med på långpromenad. Men jag ska nog se till att det händer på fler av mina lediga dagar. Nu är han på träning medan jag och Leo slöar hemma.

Och något stort har hänt! Jag har klippt Leos klor!

Det låter egentligen inte alls så häftigt. Men fram tills precis nyss har jag varit "klipprädd". Jag är en mes på det sättet och har alltid filat ner Leos klor - vilket tar upp till en halvtimme! Nu var dom långa igen och jag gav mig bara fan på att nu ska jag klippa!! Och det gick ju hur bra som helst, på 1 minut. (Passade på då Leo halvsov i sängen, hihi). Men nu har min nojja äntligen släppt i alla fall. Så fånigt egentligen. Då vi ändå var på g passade jag på att smörja in de söta trampdynorna med mjukgörande också, så han har så fiiina tassar nu.
image4

Igår blev Leo också väldigt bortskämd! Han fick följa med på jobbintervju på Durrnäsets snart nyöppnade djuraffären. Och ni kan ju gissa att det var ett riktigt drömställe att nosa runt på! Godis och tuggben överallt han kunde se. Och värst av allt, i lämplig höjd! Så nog höll jag stenkoll på honom. Men så fick han provsmaka en massa gott ändå, bl.a. naturligt kycklinggodis som blev grymt populärt. Något vi definitivt kommer köpa!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker också det är läskigt att klippa klor. En gång klippte min bror för mycket och det bara forsade blod. Blödde igenom bandage o allt... Så efter att ha sett det är jag extremt försiktig (de få gånger jag klipper mammas o pappas hunds klor). Kan ju även tillägga att det dröjde läääääänge innan brodern vågade sig på att klippa igen. ;-) KNEPET är tydligen att man ska klippa lite och ofta, då hinner de ju aldrig bli långa. Klipper man en gång i veckan behöver man ju heller inte vara orolig att klippa för mycket, man tar bara allra längst upp.

Jag får nog öva på kloklippning! ;-) Igår var vi nämligen och hälsade på en kennel. Vi bestämde oss för hanen vi tidigare sett bilder på, nästan direkt, så nu väntar vi vara på att löpet ska komma igång! Iiiih! :-D

2008-02-18 @ 13:10:14
URL: http://myplaceofheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0