Årets första cykelturer

Dag: Tisdag 22/4, Torsdag 24/4.

Moment: Cykling.
Första turen tog vi det väldigt lugnt, ca 15 min sammanlagd cykling varvat med gång. Andra turen upp- och nervarvning med gång och ca 30 min cykling.
Tid: 45min.
Plats: Annelund, Djupviken.

Utvärdering: Nu står vi i stort sett på 0 igen med cykelträningen. I somras gick det super, men nu är han alldeles för ivrig till en början. Då vi har sele är det okej att han drar, men inte med vanligt halsband! Så vi startade med att cykla i slow motion och saktade ner ännu mer så fort han började ha bråttom iväg. Efter c.a. ½ km gav han upp och joggade fint vid min sida - äntligen!

Att tänka på till nästa gång: Fortsätta vara tjurig och ta det jättelugnt i början. Inte låta honom dra då han inte har sele på sig. Det verkar fungera bra att vara snäppet envisare än vad han är och bromsa varje gång han försöker. Det går inte fort framåt precis, men det är väl ungefär som med vilken koppelträning som helst. Vi kommer träna ett par gånger i veckan, kortare sträckor som blir längre och längre. Och jag är övertygad om att det snart går precis lika bra som jag redan vet att det kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0