bloglovin

RSS 2.0

Träning

Jag satt just och försökte komma på senast jag tränade på Korpen. Och det är gränsfall att jag minns. Det har blivit maximalt ett par tillfällen sedan träningskortet gick ut i oktober, för nästan ett år sedan! Det känns inte som att det verkligen gått länge!

Då jag likaså var inne på ämnet började jag fundera över allt onyttigt man sätter i sig också, och det är en hel del. Onyttigheter kommer jag aldrig sluta med, det är alldeles för gott! Men på veckorna skulle jag kunna sköta mig lite bättre i alla fall.
Träna är ju något man gör för att kunna äta!

Eftersom disciplinen inte är på topp gör jag upp en liten plan för mig själv. Det blir spännande att se hur länge jag lyckas hålla det här och det förtjänar till och med en egen kategori. Nu hoppas jag bara att kategorin Träning inte kommer förbli alltför tom :)

Planen, med start måndag vecka 35:

  • Ingen skräpmat. Undantag fredag, lördag, söndag.
  • Inget godis, chips, ostkrokar. Undantag fredag, lördag, söndag.
  • Träning 6 dagar i veckan.
    Mål: 1 timmes promenad, så många sit-ups som jag bara orkar plus träning av armar, ben och rygg.
    Cykling med Leo 3 timmar per vecka.
    Minimum: 1 timmes promenad, 30 sit-ups, 30 på armar.
    Cykling med Leo 1 timme per vecka.

Phuuuh, jag blir trött bara av att skriva om det!
Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, lycka till! Jag har också börjat stenhårt =) Känns skönt, börjar leda igen på söndag så jag måste ju vara i form! Försöker vara på korpen 4-5 ggr i veckan...vi får väl se, minst tre! =) Träningsvärk har jag också och det är så jävla skööööönt!!! Vi peppar varandra!! Nu kör vi, bruden!!

2008-08-20 @ 16:49:08
Postat av: EVA

Guuuu om man orkade komma igång med åtminstone lite promenader...kanske jag ska försöka nu när skolan börjar ! Om bara kroppen vill så...



Lycka till med din planering !



***

KRAAAM EVA/Svärmor

2008-08-20 @ 18:54:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback