Lyckad klickerträning

Det finns få saker så underbara som när träningen går framåt!

Vi kom nyss in från en småregnig, men mysig kvällspromenad där vi tidigare under promenaden hade klickat in kontakt. Leo gick fot och fick ett klick och godis varje gång han spontant tog ögonkontakt med mig. Efter en stund blev det en väldig massa klickande då Leo tittade upp på mig hela tiden!

På vägen hem möter vi en söt liten jack russel. Jag gjorde som annars då jag försöker få kontakt med honom. Något ljud för uppmärksamheten och sen surra med honom medan vi passerade. Än hade han inte ens fått syn på hunden som nu bara var några meter framför oss. Han vände sig sedan ett par sekunder och tittade mot den, varpå jag klickar och tjoar meen, vad vaaar det där för nåt då? och genast tittar sötögonen med full koncentration upp mot mina. Och hela vägen förbi skuttar han fram tätt mot mitt ben och visar den där klassiska godisblicken, som givetvis ger resultat då vi kommit förbi!


Till er som tidigare missat godisblicken.


Kommentarer
Postat av: Tp

Åh, söt!

2008-07-13 @ 21:23:59
URL: http://duckling.blogg.se/
Postat av: Jonna

Vilken fiiin vovve du hade.. ska med spänning fortsätta följa eran blogg, kul å se vad andra vovveägare gör av sina dagar.. kika gärna in på våran sida med.. (inte så proffsig som eran.. men ändå.. s) Mvh Jonna å Devil

2008-07-18 @ 14:55:32
URL: http://www.freewebs.com/jonnaodevil
Postat av: DOGGZEN [lajsa.net]

Gud vad fin har är!

2008-07-26 @ 12:43:28
URL: http://doggzen.lajsa.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0